26 april 2011

En ensam dag i solen

Hej hopp

Påsklovet är slut nu och det känns som det inte ens hann börja... VART TOG MITT EFTERLÄNGTADE LOV VÄGEN??? WTF säger jag bara!!! hade egentligen planerat att hinna med massor men, hahah det kan jag ju bara drömma om att jag gjort. Har faktiskt inte gjort ett skit, eller... jo det har jag väl, eller asså jag har varit med kompisar, jag har hunnit med en dunderförkylning, min syrra har haft huset fullt av andra 25 åringar, jag har vattnat mammas blommor (några kommer säkert ändå hinna dö), jag har städat efter mig men speciellt efter min syster (oavsett vad hon än hävdar...), hunnit käka massa godis, druckit tonvis med påskmust + massa annan läsk, hunnit sola och bli något brunare. Så ja... jag har väl hunnit med en massa saker om man radar upp det, men ändå. Gissar att flera känner igen känslan, att det inte bara är jag. Men som jag hela tiden säger så springer tiden iväg för mig och jag hinner inte med... Vad ska man göra liksom?
Jag vet i alla fall att jag snart ska gå och fixa mat till mig själv. Jag är ju ensam i ytterligare två veckor till så kan ju lika gärna sätta fart på mina matkunskaper! Idag planerar jag pomfritt med en kycklingfile inlindad i bacon (och timjan kvist i det om det finns) och så får jag slänga ihop en förhoppningsvis god sås. Men vi får väl se hur det går med allt det där, men det ska nog inte bli några problem. Måste också fixa en handlings lista på allt som jag måste införskaffa i mat väg (mycket att tänka på när man är ensam hemma). Har redan börjat på en och har en så länge enbart 7 grejer på den... Vem hade trott att Jag skulle behöva handla toapapper alldeles själv innan jag ens hunnit fylla 18 år... Det positiva med allt det här är att jag vet i alla fall att jag är redo att flytta hemifrån. Ja... om man inte tänker på att jag inte har råd med det för tillfället då... Men annars, att sköta ett hem är jag tipp topp på!


Men nu ska jag inte ordbajsa mera utan gå och fixa min extremt fina middag och slänga på ett avsnitt av dead like me på datorn! Ha det gott i solskenet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar