8 september 2010

allt eller inget!

Hej hopp inspirationen är tillbaka!!! Eller ja, jag har några saker jag vill få sagt. Rättare sagt är det tre nyheter och den första är mina planer för höst lovet. JAG SÄGER BARA SLÄNG DIG I VÄGGEN SVENSK HALLOWEEN FÖR USA HERE I COM!!!!!!!!!!!! Jepp det är sant den 26 oktober sätter jag mig själv på ett plan som går raka (nästan) vägen till San francisco!!! Så himla underbart, kan knappt fatta att det är sant men det är det, flygbiljetterna är redan bokade och allt är klart!!! HELT FANTASTISKT!!! Men detaljer återkommer jag med senare för nu går vi över till dagens händelse... Idag har syster och jag varit i stan och letat skor. (och nej det är inte till mig jag ska ju till USA och kan inte förbruka pengar i tråkiga Sverige) Michaela ville ha och eftersom det inte blev något i måndags var jag generös att erbjuda mig som sällskap idag. Efter att ha passerat i ett antal affärer lyssnade vi på våra magar som skrek av hunger och satte oss för att äta. Lika som bär, ahhh kanske? men vi båda gillar en god lasagne och det var det som hamnade på dagens meny. Det var super gott men eftersom Michaela ännu inte fått några skor skyndade vi oss iväg mot nästa skoaffär för att söka lyckan. Och kan ni gissa vem som hitta de perfekta skorna till sin kära syster?! haha jo jag så klart och 2 (10 eftersom min syster är så seg) var skorna i påsen och kvittot i handen. Eftermiddagen med syster var slut och nu bar det hemåt, gulliga pappa stod tappert vid täljö station och väntade på mitt försenade tåg och tur var väl det för annars hade jag nog kissat på mig...
För att sedan byta samtalsämne men på ett smidigt sätt avsluta kvällens händelser kan jag fortsätta att berätta om den sista saken som är värd att nämnas. Det är så att vår älskade kissemiss har fått stryk av en monster katt (NÄSTAN så att jag skjuter monsterkatten om jag får reda på vilken det är) och nu har han ett jätte sår rakt på huvudet som var så infekterat att det sprutade ut var när mamma rev bort skorpan för att göra rent!!!!!!!!!! Det var helt fruktansvärt att se eftersom att efter vi pressat ut varet och allt skit så var det ända som var kvar ett stort gapande hål ca 7 millimeter djupt. SÅ JÄ*LA ÄCKLIGT!!! Jag har super svårt för sår och sånt så när jag satt med tårar i ögonen och höll i katten gjorde min ängel till mamma rent såret. Tur att hon finns annars vet jag inte vad jag skulle gjort!!! Men nu ligger kissen bredvid mig i soffan och sover så han verkar må skapligt bra efter dagens ''operation rengöra sår''.

Nu ska jag springa iväg och duscha börjar nämligen 8.40 och orkar därför inte duscha på morgonen...

blandat med bilder kommer här...

Den här bjuder jag på. Fotot är från förra vintern när vi åkte pulka efter bilen, det är så himla roligt är starkt att rekommendera!!! (glöm inte att det måste vara massa snö och en tom väg så att det inte kommer några bilar grymt viktigt (vi körde dan innan julafton runt nio på kvällen på Täljö))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar